Aitona ha vestit de gala la marca Fruiturisme amb una diada que ha servit per posar a prova la capacitat d'atracció de la fruita com a reclam turístic per la zona. La jornada, que va tenir lloc el diumenge 22 de juliol i que va aplegar més d'un miler de visitants, va comptar amb la participació de persones de l'àmbit televisiu com el cuiner Isma Prados o la presentadora lleidatana Mari Pau Huguet, a banda del recolzament del departament d'Agricultura amb el conseller Josep Maria Pelegrí, del Patronat de Turisme de la Diputació a través del seu director Jordi Blanch o de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya amb el seu president Joan Pere Clotat.
La jornada començava amb un taller gastronòmic a càrrec del popular cuiner Isma Prados, que va congregar la major part de curiosos, turistes, aprenents de cuiners i població d'Aitona en general. Amb una sèrie de receptes creades especialment per a Fruiturisme, com ara el rap amb nectarina o un vinagre elaborat a base de paraguaians, i mitjançant una performance dialèctica amb la presentadora lleidatana Mari Pau Huguet, Prados va aconseguir cridar l'atenció de tot el públic present.
Visites als camps fruiters i les cooperatives de fruita, per tal de donar a conèixer el procés de producció de la fruita, la venda directa del producte local als comerços d'Aitona, un vermut a base fruita deshidrata i l'Etoscagin, gintònic de creació pròpia, un dinar amb fruita dolça d'Aitona, que va exhaurir els més de 200 tiquets que es van posar a la venda, exposicions de fruita i una actuació a càrrec del Mag Edgard, que va adaptar el seu espectacle amb la incorporació de nectarines, paraguaians i platerines a l'escenari, van completar el primer gran menú que va cuinar Fruiturisme per a la vila d'Aitona.
L'alcaldessa de la vila, Rosa Pujol, va explicar que la seva intenció és exportar Aitona al món i convertir la vila en un destí de referència.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.