La forta ventada que va tenir lloc aquest dilluns ha tingut les seves conseqüències a la collita del Baix Segre, especialment de cirerer i albercoquer. La producció fructícola se'n veurà ressentida després de les ràfegues de vent que van oscil·lar entre els 65 i els 85 quilòmetres per hora en diferents municipis del Segrià.
Les principals espècies afectades han estat la cirera i l'albercoc, ja que són cultius que es troben en fase de recol·lecció. Els danys en la producció venen donats per la caiguda de fruits i pels danys en la pell que es produeixen per fregament amb les branques, amb la consegüent pèrdua o devaluació comercial.
En relació a les varietats més primerenques de nectarina i de préssec, també s'han apreciat els mateixos danys. Els perers i pomers també han patit danys en els seus fruits.
A més dels danys en caiguda i en la pell dels fruits, el vent també ha malmès el fullatge i puntualment ha trencat branques primes dels arbres.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.