Bústia de l'Altanto!!

Creus que darrerament ha augmentat la corrupció política?

Vots: 100



Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
Agenda cultural del Baix Segrià
  • AVUI:
  • DEMÀ:
Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
El Temps
Avui
Temperatura: ºC
Humetat: %
ºC
ºC
Sortida de Sol:
Posta de Sol:
Demà
Màxima: ºC
Mínima: ºC
Bústia de l'Altanto!!

Tens alguna cosa a dir?

Queixes, suggerències, observacions, coses interessants, ... La bústia de l'Altanto!! t'escolta

Nom:
E-mail:
Comentari:
Suma( 2 + 4 )
B�stia de l'Altanto!! - Sugger�ncies i altres

Zona Rural

Enrere

Neix la marca Fruiturisme a Aitona

El projecte, impulsat per l'Ajuntament, pretén unir el turisme amb la fruita dolça

8 fotos

L'Ajuntament d'Aitona vol donar a conèixer el seu patrimoni i la seva cultura a través d'un dels seus motors econòmics: la fruita dolça. Per fer-ho ha decidit engegar el projecte Fruiturisme, una marca sota la qual es treballarà amb la col·laboració de les cooperatives, empresaris i veïns del municipi per aconseguir que Aitona sigui un punt de referència.

L'acte de presentació va tenir lloc el 7 de setembre de la mà de l'alcaldessa, Rosa Pujol, acompanyada pel conseller d'Agricultura Josep Maria Pelegrí. Pujol va dir que el 15% de la fruita produïda al Segrià és d'Aitona i d'aquesta, un 80% és préssec, nectarina, paraguaio i platerina. Per aquest motiu, i en un context complicat econòmicament, Aitona vol impulsar aquest projecte que ha d'atraure el turisme i generar riquesa al territori, al mateix temps que volen que la fruita d'Aitona sigui considerada com a producte local de Denominació d'Origen Protegit.

Pel que fa a la gastronomia, de Fruiturisme neixen les croquetes de nectarina, la catxipanda d'Aitona o els bombons de platerina. També es va presentar el xupito de Genó, la unió entre un concentrat de fruites d'Aitona amb la cervesa Selecta de l'empresa Sant Miquel.

Un altre dels eixos d'aquesta marca és potenciar i fer visible el paper de la dona al món rural, així com també aconseguir unir i cohesionar al poble d'Aitona de manera que adquireixin confiança amb el seu producte. 

Tal i com va apuntar l'alcaldessa, el projecte encara no té un any de gestació i li queda molt camí per recórrer. Les primeres accions a emprendre han estat la celebració del Dia Mundial de la Dona Rural el passat 15 d'octubre, incloure la fruita dolça als contes de la Diada de Sant Jordi i organitzar la primera fira amb venta directa de la fruita dolça d'Aitona l'estiu del 2012. 

Fruiturisme compta amb el suport institucional de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Lleida, la Fundació del Món Rural, els consells comarcals del Segrià i les Garrigues i del Museu de Lleida. Les cooperatives, SATS i productors de fruita d'Aitona també donen suport al projecte.

 

Data de Publicació 11 Setembre de 2011
Comentari Article0 comentaris    Imprimir Articleimprimir
Més notícies sobre " agricultura, fruticultura, ramaderia , Aitona , ajuntaments , DAAM , empreses , Fruiturisme "

** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.