Bústia de l'Altanto!!

Creus que darrerament ha augmentat la corrupció política?

Vots: 100



Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
Agenda cultural del Baix Segrià
  • AVUI:
  • DEMÀ:
Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
El Temps
Avui
Temperatura: ºC
Humetat: %
ºC
ºC
Sortida de Sol:
Posta de Sol:
Demà
Màxima: ºC
Mínima: ºC
Bústia de l'Altanto!!

Tens alguna cosa a dir?

Queixes, suggerències, observacions, coses interessants, ... La bústia de l'Altanto!! t'escolta

Nom:
E-mail:
Comentari:
Suma( 9 + 7 )
B�stia de l'Altanto!! - Sugger�ncies i altres

Zona Rural

Enrere

El consumidor paga entre 7 i 12 vegades més per la fruita de pinyol i llavor

1 fotos

Des de el passat mes de juny, l'Associació d'Empresaris Agraris de Lleida - Asaja Lleida, ha portat a terme una revisió del preus de la fruita de pinyol i llavor dels supermercats de gran, mitjana i petita superfície, i per les fruiteries de tota la vida de la ciutat i pobles de les rodalies de Lleida. L'estudi constata que les grans superfícies i amb capital que no és de l'Estat Espanyol tendeixen a aplicar preus de venda dispars amb la realitat del sector, tant en fruita de pinyol com de llavor. En canvi, a les fruiteries de tota la vida o comerços petits el preu de venta és l'admissible amb les liquidacions que rep el pagès.

Exemples com la varietat de nectarina Big Top que el pagès pràcticament no rebrà cap compensació a les grans distribucions el preu és d'1,29€/kg. En el cas de la poma Golden, les liquidacions oscil·len entre els 0,12€ i els 0,18€, i la distribució es vénen a 1,59€. Les peres Conferencia, el preu de liquidació al pagès és de 0,27€, i a la distribució el preu de venda és d'1,80€.

Amb aquesta situació d'inflació desmesurada des de la producció fins a la bossa del consumidor, AEALL-ASAJA insta a l'administració posar mesures urgents d'obligatorietat d'eficàcia del famós Observatori de Preus. AEALL-ASAJA estarà molt pendent que quan surti l'IPC, es vegi reflectit que la davallada de preus de fruita i hortalissa és la real que està patint el sector.

Tot això s'agreuja si cap encara més degut als controls fronterers de França amb la fruita i hortalisses espanyoles. La policia francesa controla ara els camions espanyols per comprovar que les càrregues compleixen tot els permisos i tenen una destinació concreta. Segons sindicats i productors francesos, les importacions espanyoles distorsionen el mercat. Els eurodiputats García i Gutiérrez han demanat a la Comissió Europea que actuï per tal de frenar l'increment d'aquests controls.

Les exportacions agroalimentàries augmenten

Deixant de banda el sector de la fruita i l'hortalissa, cal destacar que les exportacions agroalimentàries han augmentat un 21,5% respecte del mateix període de l'any passat. La indústria càrnia és la que lidera aquest increment, amb un valor de 637 milions d'euros durant els primers 4 mesos de l'any. Pel que fa a la fruita, sobresurten els increments interanuals referits al primer quadrimestre en exportació de pomes -increment de 114,8%- i peres - increment del 75%. L'altre gran subsector exportador, dins l'agroindústria, el de vins i caves, ha incrementat també les vendes a l'exterior, i ha generat més de 136,7 milions d'eurosper vendes a l'exterior.
 
D'altra banda, tot i que la zona euro continua essent el principal mercat, destaquen també els augments de les vendes a d'altres mercats durant els primers quatre mesos d'enguany. Així, destaquen Rússia, mercat tercer consolidat i en creixement, i els països del Golf Pèrsic com a noves destinacions de les expedicions de fruita, principalment la Unió d'Emirats Àrabs. Quant als productes carnis, Rússia - increment del 32,53% -, Hong Kong - increment del 42,72% - i Corea del Sud -155,04% - han experimentat un augment de la demanda de produccions catalanes, fora de la Unió Europea. Pel que fa als vins i caves, Estats Units és el mercat tercer on s'aprecien increments de vendes significatives (20%) i un volum exportat important, tot i que també cal tenir en compte el mercats de Xina - augment de 172,7% - i Brasil - augment de 103,2% pel seu potencial. Pel que fa a l'oli d'oliva, Estats Units és el mercat tercer més important en compres, i destaquen els comportaments a l'alça d'Austràlia, Regne Unit i Brasil que han incrementat per sobre del 50% les compres a Catalunya d'aquest producte.

 

Data de Publicació 17 Juliol de 2011
Comentari Article0 comentaris    Imprimir Articleimprimir
Més notícies sobre " AEALL-ASAJA , agricultura, fruticultura, ramaderia , preus , sindicat agrari "

** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.