La participació en les eleccions europees és cada cop més baixa a Catalunya. El fet que la Unió Europea no tingui un lloc físic, que hi tinguem poca representació i que el català no formi part de les 23 llengües oficials de la UE, en són les principals causes. Un noi de la Granja d'Escarp, en Miquel Català, conscient d'aquests fets, va decidir crear ara fa un any la pàgina web www.mepranking.eu. Es tracta d'una eina que serveix per controlar l'activitat dels europarlamentaris i aconseguir d'aquesta manera, més transparència política. Després de l'èxit entre els eurodiputats, va decidir fa unes setmanes obrir-la al públic.
Tal i com explicava Català a aquesta revista, són els mateixos 736 eurodiputats els que entren les seves dades d'activitat al web. Els resultats es poden consultar i ordenar a través dels 6 paràmetres establerts (preguntes, propostes, informes, opinions, discursos, declaracions i assistència) i es crea una base de dades nova cada setmana. Així, qualsevol ciutadà pot saber quina és l'activitat de cada eurodiputat. També permet establir comparacions entre diputats i grups parlamentaris.
Català, de 29 anys, ja va aparèixer als mitjans de comunicació fa uns mesos per haver recorregut 300 quilòmetres en bicicleta amb l'objectiu reivindicar l'oficialitat del català al Parlament Europeu. Per demanar suport, va crear una pàgina web per recollir signatures. En total, en va aconseguir 32.085, que van ser lliurades al Parlament de Brussel·les.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.