A Google, acostumat a triomfar amb tots els serveis i productes que treu al mercat, sembla que li està costant competir amb la xarxa social més important del moment, Facebook. El gegant d'Internet ha posat a disposició dels usuaris la seva pròpia xarxa social anomenada Google+, que en el seu moment semblava tenir més prestacions i gestionar millor la privacitat que la xarxa creada per Mark Zuckerberg. Facebook se'n va adonar i ràpidament va començar amb els canvis constants al seu sistema que han provocat malestar als usuaris.
Google+ va sortir a finals d'aquest passat mes de juny i prometia acabar amb l'inconvenient més destacat de Facebook: la privacitat. A través dels cercles de contactes l'usuari decideix qui pot veure les seves publicacions al mur i qui no. Ara, això també és possible a Facebook amb els grups. Google+ ofereix el servei de vídeotrucades i recentment Facebook va anunciar un acord amb Skype que també li permetrà fer el mateix. Els canvis recents a la interfície de la xarxa de Zuckerberg també recorden molt a Google+, amb les fotografies més grans i les converses múltiples. El que no té Facebook és la possibilitat de connectar el mòbil a la xarxa per tal que les fotos que es facin amb el telèfon es pugin directament al nostre perfil. Abans de fer-se públiques, però, l'usuari ha d'autoritzar-ho.
Malgrat que el sistema és molt similar, a Google+ encara li queda camí per arribar als 800 milions d'usuaris que té Facebook o els 200 de Twitter. Corrien rumors que la xarxa de Google no acabava d'atraure prou als usuaris, però diversos analistes han destacat la rapidesa amb que la xarxa ha aconseguit adeptes. Després de la novetat, caldrà veure si es mantenen els més de 40 milions d'usuaris de Google+ i si aquesta xifra augmenta al mateix ritme que fins ara.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.