El Servei Meteorològic de Catalunya informa que l'arribada d'aire fred que es va iniciar entre dijous 20 i divendres 21 ha tocat fons aquest cap de setmana, amb temperatures mínimes molt baixes, i que continuarà durant el principi d'aquesta setmana. Les glaçades han afectat a tot el país i han estat fortes a punts de l'interior.
Al Baix Segrià també s'ha notat aquesta onada de fred. Des que va començar l'episodi, a Aitona és on el fred s'ha fet notar més amb una temperatura mitjana de -9,3ºC. A Seròs han superat el valor de la temperatura mínima més baixa en un mes de gener, registrant una temperatura mitjana de -8,3ºC. A Alcarràs, on se celebrava la Festa Major d'hivern, també s'han hagut d'abrigar ben fort perquè han patit temperatures de -8,6ºC.
La previsió indica que la massa d'aire molt fred que ens afecta es mantindrà sobre Catalunya fins dimecres i que, tot i que la temperatura s'anirà recuperant lentament en molts sectors del país, la mínima encara baixarà per sota del llindar de fred en alguns punts del territori durant els propers dies, principalment a les fondalades de l'interior del país.
A causa d'aquesta predicció, el Servei Meteorològic de Catalunya manté activat l'avís de Situació Meteorològica de Risc per onada de fred.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.